Ik wil een mooi lichaam zonder anorexia

Ik wil een mooi lichaam zonder anorexia

19-01-2016 - Elke week kiezen we in de rubriek What To Do? een meisje uit dat jou om advies vraagt! C. (15) heeft anorexia. Het gaat nu beter, maar ze wil in de zomer graag een gespierd lichaam. What to do?


C.: ‘Ik heb altijd al eetproblemen gehad en ik ben ook al bijna mijn hele leven onzeker over mijn gewicht. Een jaar geleden is dat uit de hand gelopen. Ik at niets meer, kotste het beetje dat ik at uit en ik probeerde te ontkomen aan eten. Nu gaat het iets beter, maar vanaf groep 7/8 tot nu toe word ik vaak met mijn gewicht geconfronteerd. Ik vind het moeilijk om erover te praten en doe dat ook liever niet, maar ik in de zomer zou ik zo graag een mooi, dun beetje gespierd lichaam hebben met een mooie buik. Hebben jullie tips hoe ik dat aan moet pakken? Ik wil echt niet terug naar anorexia, dat is vreselijk. Misschien is het een voordeel dat je niet ongesteld wordt, maar ik wil dit gewoon niet meer...’

Lees ook: What to do? - Ik durf niet te zeggen dat ik biseksueel ben?

Foto: We Heart It

Tell us what you think

Welk advies zou jij C. geven?

    •  

13Reacties

  • Anonymous

    Anoniem Tue 19 Jan '16 14:52

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Ik zit er zelf ook wel eens mee. Alleen steeds als ik zeg 'ik ga gezond eten' zie ik een chocolade reep en ben ik dat al lang vergeten. anyways, wat ik doe (en wat tot nu toe redelijk oke gaat) is gewoon normaal eten, maar meer sporten. Zo doe ik thuis oefeningen voor bijvoorbeeld buikspieren en benen en ga ik wel eens hardlopen. Ik hoop dat dit helpt! En btw, niemand is perfect, en ook al denk je dat mensen je dik vinden, vaak zeggen ze dat alleen om hun eigen onzekerheden te verbergen. Je bent mooi zoals je bent!

    Dit is niet ok!

  • Anonymous

    Anoniem Tue 19 Jan '16 15:04

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    ik had exact hetzelfde probleem, maar met een app genaamd Sworkit heb ik het kunnen oplossen. Iedere avond doe ik 20 minuutjes ervan en ik wissel af tussen de oefeningen voor je billen, buik & cardio en het is best leuk. Ik doe het nu al een maand en ik vind dat ik overal veel strakker ben geworden. Ik eet nog steeds meer dan voldoende want door het sporten heb ik meer zin in eten. Zorg wel dat je genoeg water drinkt girl! Veel succes

    Dit is niet ok!

    • Anonymous

      Anoniem Wed 20 Jan '16 19:31

      dat doet ze wss al mensen met annorexia drinken super veel water daar val je ook van af.

      Dit is niet ok!

  • Anonymous

    Anoniem Tue 19 Jan '16 15:59

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Het is goed dat je nu geen eetproblemen meer wilt. Je moet 3x per dag eten. Ochtend, middag en avondeten. Als je een beetje wilt afvallen mag je alleen gezonde tussendoortjes, zoals een stuk fruit of een gezond koekje eten. Op internet kun je veel oefeningen vinden die je kunt doen om het lichaam te krijgen die je graag wilt. Je kunt ook gaan hardlopen. Je moet alleen niet te ver gaan. Anorexia is niet leuk en ook niet gezond, je word er erg ongelukkig van. Je zegt dat het een voordeel is als je niet meer ongesteld word, maar dat is niet zo. Je kunt onvruchtbaar worden, en dan kan je later geen kinderen meer krijgen. Dat wil je toch niet. Als je niet meer eet, gaat je lichaam jezelf van binnen opeten. Meiden die anorexia hebben kunnen haaruitval krijgen, en hebben het altijd koud. Er zijn nog veel meer problemen die dan krijgt. Dus probeer gezond te blijven eten en sport regelmatig. Je kunt het. xxx Stay Strong

    Dit is niet ok!

  • Anonymous

    Anoniem Tue 19 Jan '16 17:27

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Ik begrijp je helemaal! Ik heb precies het zelfde! Ik volg sinds een paar dagen (5?) het Sonja Bakker dieet. Het gaat erg goed, en ben al 2,8 kilo afgevallen. Daarbij doe ik iedere avond en ochtend wat oefeningen. In de zomervakantie wil ik nog meer trainen om een gespierd buikje te krijgen. Mijn tip: doe iedere ochtend en avond wat oefeningen voor je buik, billen en benen. De zomervakantie is pas over 6 maanden! Als je nu begint, komt het goed. Een gespierd lichaam kun je niet meteen verwachten binnen 1 maandje, maar binnen 2 of 3. Heb geduld en succes!

    Dit is niet ok!

  • julie.x Tue 19 Jan '16 18:03

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    eet gezond, maar sla geen maaltijden over! sport genoeg, maar niet dag en nacht! je kunt er op letten dat je niet te veel eet, maar een keer een stukje chocola mag gerust! geen calorieën tellen! en je hoeft natuurlijk niet op te letten, want iedereen is mooi zoals hij/ zij is.

    Dit is niet ok!

  • Marisz.xo Tue 19 Jan '16 18:42

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    gaan sporten om spieren te kweken en dit voorzichtig opbouwen. Je kan beginnen met 10 sit ups te doen per dag. Bouw dat na een week of 1.5/2 op naar 15 per dag en ga zo verder tot ongeveer 50 per dag. Als je eenmaal bij de 50 per dag bent kun je dat ook over de dag verdelen: 5x per dag 10 sit ups. Om armspieren te kweken kan je misschien gaan zwemmen. Opdrukken is ook een idee, maar dat vind ik persoonlijk wel heel erg zwaar en ik heb voor mijn doen goede armspieren. Hoop dat je er wat aan hebt! Sterkte ermee

    Dit is niet ok!

  • Anonymous

    Anoniem Tue 19 Jan '16 19:13

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Ik heb nu ook anorexia en ja ik wil ook mooie lichaam zonder anorexia dat ga ik ookn probere alleeen ben fk angst geworde als k iets wil eet

    Dit is niet ok!

  • nslover Wed 20 Jan '16 23:06

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Buik oefeningen doen ongeveer een half uurtje per dag is genoeg probeer af te wissel en van spieren trainen en oefeningen. En een ritme in houden waneer je iets doet

    Dit is niet ok!

  • Anonymous

    Anoniem Wed 20 Jan '16 23:20

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Eten is het belangrijkst, gezond gevarieerd en vaste tijden, eet maaltijden en dan echt goed. drink veel water. Sport, niet te veel laat je lichaam herstellen. ook hierbij regelmatig. Zo train ik voor mijn zomerbody

    Dit is niet ok!

  • Anonymous

    Anoniem Fri 22 Jan '16 14:33

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Ik zit zelf op atletiek en dat werkt ook heel goed. Het is makkelijker dan zelf thuis oefeningen doen omdat het opvalt als je een keer niet komt. Bij atletiek denken veel mensen aan rennen en springen, maar het is veel meer dan dat. Het is ook discuswerpen en speerwerpen en we doen regelmatig krachttraining. zo komen alle spieren aan bod. vergeet ook niet altijd goed te ontbijten! Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Succes

    Dit is niet ok!

  • Anonymous

    Anoniem Sat 23 Jan '16 12:50

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Ik was zelf in groep 5/6 best mollig. Ik ben in groep 6 begonnen hockey, twee trainingen en een wedstrijd in de week. Nu zit ik in de brugklas en ik ben heel slank en gespierd.Ik heb in groep 8 een tijdje heel weinig gegeten omdat ik vond dat ik te veel at, maar dat kwam alleen maar omdat ik meer spieren kreeg en dus meer voedingsstoffen nodig had. Ik merkte dat ik heel moe werd en het sporten niet meer volhield, dus ging ik weer normaal eten. Ik sport nu ongeveer een keer in de twee dagen. Ik zou met wat minder beginnen en het opbouwen. Heel belangrijk: eet genoeg! Anders heeft het sporten ook geen zin, want om spieren op te bouwen heb je genoeg eiwitten nodig.

    Dit is niet ok!

  • Anonymous

    Anoniem Fri 29 Jan '16 21:39

    Reactie: Ik zou...
    Reageer!
    Eet een gewoon goed en drink veel.Ga niet op liever niet op dieet gr meisje met slimme mam.

    Dit is niet ok!

Inloggen

of log in via: