Ben jij iemand die al-tijd honger heeft? Misschien drink je niet genoeg of eet je te weinig vezels. Check hier waarom jij altijd honger hebt!

#1. Je slaat maaltijden over

Het is slim om drie tot zes maaltijden per dag te eten.

#2. Je eet te snel

Heb jij binnen vijf minuten je bord leeg? Hierdoor blijf je honger houden. Je lichaam heeft tijd nodig om het eten te verwerken. Dit duurt ongeveer twintig minuten.

#3. Je hebt dorst

Drink je genoeg water op een dag? Dorst kan de reden zijn dat jij altijd honger hebt. Zorg er dus voor dat je genoeg water drinkt.

Lees ook: 11 momenten waarop iedereen zin heeft in fastfood

#4. Je bent gestrest

Door stress kan je meer honger krijgen. Ga lekker een rondje wandelen of neem een bad om te ontspannen.

#5. Je slaapt niet genoeg

Als je kort of slecht slaapt, heeft jouw lichaam meer behoefte aan eten. Zorg dus voor een goede nachtrust!

#6. Je eet niet genoeg eiwitten

Je lichaam heeft meer tijd nodig om eiwitten te verwerken. Hierdoor blijft je hongergevoel langer weg. Noten, peulvruchten, vlees, vis, eieren en melkproducten bevatten veel eiwitten.

Lees ook: 5 megahandige food hacks

#7. Je eet te weinig vezels

Vezels zorgen ervoor dat je vol zit na een maaltijd. Eet dus voldoende producten met vezels, zoals chiazaad en andere zaden, noten, groente en fruit.

#8. Je eet onregelmatig

Als je maag te lang leeg blijft, eet je meer dan je nodig hebt. Probeer dus regelmatig te eten, misschien zelfs op vaste tijden.

#9. Je eet teveel fruit

Probeer je fruit wat vaker af te wisselen met andere tussendoortjes die meer eiwitten en vezels bevatten, waardoor je langer vol zit.

#10. Je eet niet genoeg groenten

Groenten zijn ook belangrijk voor jeΒ hongergevoel en spijsvertering.

Lees ook: