online sportlessen work sporten met bestie gezonde leefstijl workout fouten

5x deze fouten maak je na je workout

Je bent net klaar met sporten en springt direct onder de douche. Dat is niet helemaal de bedoeling, want er zijn nog een paar dingen die je moet doen, voordat je gaat douchen. Dit zijn de fouten die je maakt na een workout.

Cooling down overslaan

Als je een intense workout hebt gedaan, is het belangrijk om vervolgens een cooling down te doen. Zonder cooling down gaat je hartslag veel te snel omlaag, waardoor je duizelig kunt worden en zelfs kunt flauwvallen. #cooldowngirl

Niet rekken en strekken

Om spierpijn te vermijden is het belangrijk om te rekken en strekken. Hierdoor groeien en herstellen je spieren beter en krijg je sneller resultaten. Vergeet het dus niet!

Verkeerde voeding eten

Na het sporten, kun je bepaalde voeding eten die ervoor zorgt dat je minder spierpijn krijgt. Eet daarom genoeg koolhydraten en proteïne, bijvoorbeeld een gekookt eitje.

Te weinig water drinken

Ben jij helemaal uitgeput na het sporten? Dan heb je waarschijnlijk te weinig water gedronken tijdens je workout. Door genoeg water te drinken, herstellen je spieren beter en heb je minder spierpijn.

Sportkleding aanhouden

Je sportlegging zit erg comfy, maar het is niet de bedoeling om die na je workout nog lang te dragen. Je kunt daardoor vervelende infecties in bijvoorbeeld je vagina krijgen en daar zit je echt niet op te wachten.

Lees ook:

Beeld: Unsplash

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen