oefeningen onderkin

5x oefeningen om van je onderkin af te komen

We dromen allemaal van een strakke kaaklijn, maar het is veel te lastig om al die lekkere dingen te laten staan, right? Goed nieuws: er zijn nu oefeningen om van je onderkin af te komen. Hello kaaklijn!

Tong uitsteken – oefeningen onderkin

Open je mond zo wijd mogelijk terwijl je naar voren kijkt. Steek nu langzaam je tong uit en tel tot vijf tot je tong zo ver mogelijk uitsteekt. Ben je bij vijf? Doe je tong weer langzaam naar binnen, ook binnen vijf seconden. Herhaal deze stappen tien keer. Tip van ons: doe deze oefening thuis, want anders kunnen mensen je misschien een beetje raar aankijken, hihi. 

Kus

Kantel je hoofd naar achteren totdat je naar het plafond kijkt. Vervolgens geef je als het ware kusjes aan het plafond a.k.a. een duckface naar het plafond maken. Houd de duckface vijf seconden vast, relax je lippen daarna even en begin weer bij het begin. Dit herhaal je in totaal vijftien keer. Kaaklijn is coming! 

Kaak uitsteken 

Voor deze oefening moet je ook weer naar het plafond kijken. Duw je onderste kaak naar voren. Als het goed is, voel je de spieren onder je kin stretchen. Dit houd je tien seconden vast. Na die tien seconden ga je weer terug naar de ontspannen positie. Herhaal deze beweging tien keer. Het zou zomaar kunnen dat je een dag later spierpijn in je kaak hebt. Heavy! 

V met je hand – oefeningen onderkin

Maak een V met je hand en plaats je duim aan de ene kant van je kaak en de rest van je hand aan de andere kant van je kaak. Zorg er hierbij voor dat je vingers zich achter je kaaklijn bevinden. Houd je hand op z’n plek en duw je hoofd en nek naar voren. Houd deze houding dertig seconden vast, hierna kun je weer relaxen. Deze oefening herhaal je in totaal drie keer. Je moet iets overhebben voor een strakke kaaklijn, right?

Zachtjes op kin slaan

Bij deze oefening moet je zachtjes met de achterkant van je hand tegen de onderkant van je kaak slaan (in je nek). Dit doe je dertig seconden. Je hoeft jezelf hierbij echt niet helemaal beurs te slaan, rustig aan is voldoende! 

Heb jij nog een goede oefening? 

Lees ook:

Beeld: Instagram @khelan.mh | Bron: Beautify

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen