Ik heb een vraagje over vitamine B. Ik ben erg blij met mijn haar, maar het is nogal dun en ik heb ook erg weinig haar.

Omdat mijn haar zo dun is, zou ik erg graag willen dat het in ieder geval gezond is. Nu zou ik graag willen weten in welke voedingsmiddelen veel vitamine B zit. Ik heb het al aan mijn moeder gevraagd, maar zij weet het ook niet. Kunnen jullie mij helpen?
14-jarig meisje

Het klopt dat vitamines uit de B-groep een gunstige invloed hebben op de conditie van huid, haar en nagels, maar dat geldt ook voor andere vitamines zoals A en E. Voor je haar is het belangrijker dat je elke dag gezond en gevarieerd eet dan dat je extra veel B-vitamines binnenkrijgt. Maar als je echt extra veel B-vitamines wilt eten, volg dan dit lijstje: Β 
Vitamine B1: vlees(waren), gevogelte, brood, aardappelen, melk en zuivelproducten, groenten.
Vitamine B2: zuivelproducten, vlees(waren), gevogelte, brood, aardappelen, groenten en fruit.
Vitamine B6: aardappelen, vlees(waren), gevogelte, eieren, vis, peulvruchten, brood, zuivelproducten, groenten en fruit.
Vitamine B8: eieren, lever, melk, noten en pinda’s.
Vitamine B12: vlees(waren), gevogelte, vis, zuivelproducten.