Ga jij al kapot als je alleen maar aan het sportveld denkt? En heb je het vage plan om daar in 2017 echt verandering in te brengen? Dan gaan deze tips je helpen!

#1. Neem de trap
Nog steeds de makkelijkste optie: neem altijd de trap. Ook als je op de vijftiende verdieping moet zijn.

#2. Verzin een slaapkamerroutine
Naar de sportschool gaan, kost heel veel moeite. Je moet je omkleden, een stuk fietsen en dan begint het sporten pas echt. Dat kan veel handiger! Op internet vind je superveel oefeningen die je gewoon thuis kunt doen. Veel easier.

#3. Doe wedstrijdjes Twister
Ben je een beetje competitief ingesteld? Dan gaat Twister jouw conditie keihard boosten. Rol de mat uit, zet je linkervoet op groen en ga! Slappe lach gegarandeerd. Net als spierpijn de volgende dag.

Lees ook: 11 ways om gemotiveerd te blijven

#4. Vertrek net iets te laat
Deze optie is niet aan te raden voor je proefwerkweek (hallo onvoldoendes), maar op iets minder belangrijke momenten kun je best iets te laat van huis gaan. Die drie minuten achterstand zul je toch moeten inhalen. Resultaat: je fietst sneller of trekt een sprintje naar de bus en doet zo automatische en mini-work-out.

#5. Ga naar de speeltuin
Deze optie werkt het best als je een lekker hyperactieve peuter mag β€˜lenen’. Zoek een grote (binnen)speeltuin uit en ga helemaal los. Van de glijbaan, heel hard schommelen, keihard achter je peuter aan als-ie wegrent en niet meer wil luisteren… Doe dit een paar uur en je bent kapot. Maar hΓ©, je conditie is wel beter!

Lees ook: 5 gekke sporten die jij wilt doen