tandenknarsen

5 tips om te stoppen met tandenknarsen

Word jij ’s ochtends altijd wakker met hoofdpijn, een pijnlijke kaak en kiezen? Dan is de kans groot dat jij tandenknarst in je slaap. Maar no worries! Hier is van alles aan te doen. Wij geven je 5 tips om te stoppen met tandenknarsen.

Word jij ’s ochtends altijd wakker met hoofdpijn, een pijnlijke kaak en kiezen? Dan is de kans groot dat jij tandenknarst in je slaap. Maar no worries! Hier is van alles aan te doen. Wij geven je 5 tips om te stoppen met tandenknarsen.

1. Vind de oorzaak

Vaak heeft tandenknarsen te maken met stress. Het kan te maken hebben met school of je crush die niet terug appt… Probeer toch te ontspannen. Doe bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen of mediteer. Helpt het niet? Maak dan een afspraak bij de fysiotherapeut. Hij kan je massages en oefeningen geven om je kaakspieren te helpen ontspannen.

2. Doe het niet overdag

Als je slaapt is het lastig om niet op je tanden te knarsen, omdat je natuurlijk niet weet wat je dan precies doet. Maar als je wakker bent, kun je hier wél controle op uitoefenen. Probeer er dan dus op te letten dat je het zo min mogelijk doet!

3. Exit cafeïne voor minder tandenknarsen

Van te veel cafeïne kun je nog meer stress krijgen en dit zal je tandenknarsen zeker niet verhelpen. Probeer dranken met deze stof dus zoveel mogelijk te skippen. Voorbeelden zijn koffie en cola.

4. Kauw niet op dingen

Probeer om niet op dingen te kauwen, behalve eten natuurlijk. Dus óók niet op je pen op school!

5. Doe een washandje op je gezicht als je gaat slapen

Zo kunnen je kaakspieren ontspannen en wordt ook de kans op tandenknarsen kleiner!

Lees ook: Tips voor wittere tanden

Beeld: Unsplash

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Knars jij je tanden in je slaap?

Gerelateerde artikelen