skeeleren voordelen

5x voordelen van skeeleren

Heb jij je skeelers (net als de rest van Nederland) ook uit de schuur getrokken en skeeler je erop los? Grote kans dat je deze voordelen van het skeeleren ook ervaart. Right?

#1. Je conditie verbetert

Met skeeleren kun je makkelijk lange afstanden rijden in een hoog tempo. Je hart en longen gaan hierdoor flink aan de slag en dat is dan weer goed voor je conditie. Om je conditie nog meer te verbeteren kun je ervoor kiezen om een intervaltraining te doen: 5 minuten op normaal tempo, 1 minuut sprinten bijvoorbeeld.

#2. Het is goedkoop!

Oké, behalve de aankoop van de skeelers dan. Verder hoef je niks te betalen aan contributie, want je zit niet bij een sportclub en hebt er verder geen speciale attributen of kleding voor nodig. Trek een oude sportlegging aan en let’s go!

#3. Je bent meer buiten

En dat is niet verkeerd in deze tijd. Je zit constant aan huis gekluisterd waardoor af en toe een frisse neus halen echt geen kwaad kan. Je hoeft niet meteen drie uur te skeeleren, maar begin gewoon met een half uurtje en kijk hoe het bevalt. Zo krijg je toch vitamine D binnen én kun je meer genieten van de zon.

#4. Je traint je hele lichaam

Zowel je armen, benen, billen als buikspieren worden getraind tijdens het skeeleren. Skeeleren heeft dus niet alleen conditionele voordelen, ook qua spieren ga je erop vooruit. Je moet regelmatig je balans houden waardoor je veel spieren tegelijkertijd aanspant.

#5. Skaten is veilig voor je knieën en enkels

Heb jij klachten aan je enkelbanden of knieën, no problemo. Bij skeeleren krijgen je knieën en enkels een stuk minder schokken te verduren dan bijvoorbeeld tijdens hardlopen. Top!

Lees ook:

Beeld: Getty Images / Bron: Vriendin.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ben jij al aan het skeeleren?

Gerelateerde artikelen