Onze columnist Patricia schrijft elke week een GIRLZ-report over allerlei stuff. Patricia: “Ik was GTST aan het kijken toen in de commercial break de kerstreclame van supermarktketen Jumbo voorbij kwam. In de reclame pakken BN’ers zingend dinerpakketten in voor de Voedselbank en vragen ze klanten om coupons te kopen waarmee ze ook voedsel kunnen doneren. Een mooi initiatief. Of toch niet..?”

Een kerstdiner voor iedereen
“In eerste instantie vind ik van wel. Het is belangrijk om af en toe te denken aan mensen die het minder goed hebben dan jij en al helemaal tijdens kerst. Soms vergeet je dit alleen omdat je druk bent met jezelf, maar door zo’n spectaculaire, lange reclame vol Nederlandse celebs word je hier weer even aan herinnerd. Zo’n reclame kan er dus voor zorgen dat veel klanten coupons kopen waarmee ze voedsel kunnen doneren aan de Voedselbank. En op deze manier heeft iedereen een lekker kerstdiner!”

Hoge kosten
“Maar toen ik langer na ging denken over de reclame, kreeg ik wel een paar vraagjes. Ik denk namelijk dat het best veel geld kost om zo’n spectaculaire, lange reclame te maken. Er moet zendtijd gekocht worden van drie minuten (zolang is de reclame) en de BN’ers: worden die eigenlijk betaald? In een interview zei rapper Lange Frans dat hij maar een erg klein bedrag gekregen had voor zijn medewerking. Maar toch vraag ik mezelf dan af: had dit kleine bedrag en het bedrag voor de zendtijd niet beter rechtstreeks aan de Voedselbank gedoneerd kunnen worden?”

In het nieuwe nummer van Girlz! kun je de column van Patricia lezen! Je kunt haar ook op Instagram, Twitter en Facebook volgen. En check elke woensdag de site voor een GIRLZ-report van Patricia.