Het liefst duik je nog dieper in je bed en laat je de wekker op je phone snoozen. Opstaan is het moeilijkste wat er is en elke ochtend is het weer zover: kun jij het? Wij geven je tips zodat het makkelijker wordt om je bed uit te komen.

Tip 1: 3 glazen water
Voordat je gaat slapen, ga je vaak nog even naar de wc. Drink nu voordat je gaat slapen 3 glazen water. Hierdoor ren je in de ochtend vanzelf naar de wc!

Tip 2: een wekker
Koop een echte wekker en zet deze een eindje van je bed vandaan. Als je wekker de volgende morgen afgaat, moet je wel je bed uit! Want naar dat irritante geluid wil je niet blijven luisteren…

Tip 3: niet snoozen!
Door te snoozen, wordt opstaan alleen maar moeilijker. Je stelt het telkens uit, slaapt nog een paar minuten en daar wordt je alleen maar moe van. Probeer daarom meteen bij de eerste wekker je bed uit te komen.

Tip 4: breng licht in je kamer
Een pikdonkere slaapkamer helpt je niet om op te staan. Sluit daarom je gordijnen niet volledig of hang gordijnen op waar het licht doorheen kan schijnen. Zo voelt je lichaam zelf aan dat het tijd is om op te staan.

Tip 5: tijdstip
Probeer om elke dag op hetzelfde tijdstip op te staan. Zo krijg je een regelmaat in je slaap en raakt je lichaam eraan gewend om op dat tijdstip wakker te worden.

Tip 6: op tijd naar bed
Iedereen heeft per dag ongeveer 8 uur slaap nodig. Zit jij nu te denken: ‘Maar dat heb ik niet.’ Probeer dan om op tijd te gaan slapen en zo zul je merken dat het opstaan een stuk makkelijker wordt.

Tip 7: lekker muziekje
Verander het irritante geluid van je wekker in een lekker muziekje. Gebruik bijvoorbeeld je lievelingsnummer: zo wordt je een stuk vrolijker wakker!

Tip 8: leg je kleding klaar
Lukt het je echt niet om je bed uit te komen? Leg dan de avond van tevoren je kleding alvast klaar. Zo heb je minder tijd in de ochtend nodig en kun je dus iets langer blijven liggen. Lekker!