We hebben dit jaar al een paar dagen mogen genieten van lekker warm en zonnig weer. En zulke dagen zullen er natuurlijk steeds meer komen. Dan wil je natuurlijk je leukste jurkjes en rokjes aandoen. Durf je alleen niet je benen te showen? Probeer deze simpele oefeningen voor mooie benen eens!

Interval cardio
Cardio is altijd goed om vet te verbranden en lekkerder in je vel te gaan zitten. Met een interval-training verbrand je meer calorieën in een kortere tijd!

Hoe doe je het?
Kies een activiteit die jij het leukst vindt, zoals hardlopen, fietsen of touwtjespringen. Doe dit met het volgende schema en herhaal het patroon minstens vijf keer:

 

– 3 minuten op een gemiddeld tempo.
– 20 seconden op een sneller tempo.
– 10 seconden zo snel als je kunt.

 

Plié squat
Deze oefening doen ballerina’s vaak! En wie wilt er nou geen benen zoals die van een danseres?

Hoe doe je het?
Sta met je benen wijder dan schouderbreedte en draai je tenen een beetje naar buiten. Houd je bovenlichaam recht en zak naar beneden door je knieën te buigen. Stop als je bovenbenen parallel aan de grond zijn. Ontspan je schouders en houd ze naar beneden en achteren. Blijf een paar seconden in deze houding en duw jezelf dan langzaam terug naar de beginpositie. Herhaal minstens tien keer.

 

 

Step-ups
Door deze oefening krijg je sterkere benen en je billen worden er ook strakker van!

Hoe doe je het?
Ga voor een bankje of een krukje staan en zet je rechtervoet er stevig op. Zet kracht op die voet en duw jezelf omhoog totdat je rechtop staat. Zak dan weer naar beneden totdat je linkervoet weer op de grond staat. Herhaal dit tien keer en wissel dan van been. Let goed op je rechte houding tijdens deze oefening.

 

 

 

Deadlift op één been
Met deze oefening krijgen je benen een mooie vorm. Ook worden je onderbuik en –rug getraind.

Hoe doe je het?
Voor het beste resultaat houd je tijdens deze oefening bijvoorbeeld twee flessen drinken van één liter vast. Ga op je rechtervoet staan en buig je knie een beetje. Breng dan je linkerbeen naar achteren en je armen recht voor je naar beneden. Houd dit even vast en duw jezelf terug in de beginpositie. Herhaal tien keer en wissel dan van been.

 

 

 

Schouderstand
Yoga is supergoed voor je lichaam én geest. Deze oefening kan cellulitis een beetje verminderen.

Hoe doe je het?
Ga op de grond liggen en til je benen en heupen van de grond. Breng je benen daarna helemaal over je hoofd, totdat je tenen de grond achter je hoofd raken. Plaats je handen op je onderrug ter ondersteuning en strek je benen de lucht in. Zoek je evenwicht en probeer de houding ten minste een minuut vast te houden. Adem ondertussen rustig en relax!

 

 

Lees ook: Workouts die je thuis kunt doen