De hele vakantie heb je lekker uit kunnen slapen en nu gaat je wekker weer supervroeg. Balen! Heb jij ook zo’n moeite met vroeg opstaan? Niet voor lang meer, want wij hebben de beste tips voor jou op een rijtje gezet!

In de nieuwste Girlz! lees je welke beautyartikelen je kunt gebruiken voor een lekker fris gevoel in de ochtend. 

 

Tip 1: verplaats je wekker
Dat geluid van je wekker is zo vervelend dat je hem meteen wilt uitzetten. Als je de wekker nou aan de andere kant van je slaapkamer zet, moet je je bed uit om dat vervelende geluid uit te zetten! Nu je toch al uit bed bent, kun je meteen onder de douche stappen.

Tip 2: ga iets eerder naar bed
Eerst kon je lekker uitslapen dus was het makkelijk om 6 tot 8 uur te slapen. Helaas gaat dat nu niet meer. Probeer daarom eens iets eerder naar bed te gaan. Kun je nog niet slapen? Dat geeft niet, want vanaf het moment dat je lichaam in bed ligt, ontspant het al.

Tip 3: laat je lichaam langzaam wennen
Was je gewend om rond 10 uur uit je bed te komen? Ga dan eerst een paar dagen om half 10 uit bed, daarna een paar dagen om 9 uur. Zo went je lichaam langzaam en word je minder moe wakker.

Tip 4: even lezen
Lees voordat je gaat slapen een paar bladzijdes uit een leuk boek. Door te lezen ontspant je lichaam en word je minder vermoeid wakker!  

Tip 5: houd je gordijnen open
Oké, helemaal open hoeft niet. Maar als je je gordijnen een klein stukje openlaat, wordt je ’s ochtends gewekt door het licht dat je kamer in schijnt. Dan heb je echt wel zin om uit bed te gaan!

Tip 6: word wakker met je favo song
Als jij je favo song hoort op de radio, word je toch superhappy? Waarom dan niet opstaan met dat gevoel! Stel je favo song net iets eerder in dan je gewone wekker en je bent al klaarwakker voordat je alarm gaat!

Tip 7: geen suiker
Suiker betekent energie! Probeer zo min mogelijk suiker te eten voordat je gaat slapen. Je lichaam moet de suikers nog verwerken en dan heeft je body minder tijd om te relaxen tijdens je slaap.

Tip 8: maak er een gewoonte van
Probeer in het weekend niet te lang uit te slapen, zo raakt je lichaam gewend aan het vroeg opstaan en wordt het voor jou een eitje om ’s ochtends vol energie uit bed te stappen!