Soms lijkt iets een heel mooie aanbieding, maar niets is minder waar wanneer je de kleine lettertjes leest. Zo irritant! Gelukkig zijn er ook reclames die je wél eerlijk voorlichten. Juist deze reclames verdienen de PIRA award (Positieve Invloed door Reclame Award).

Geld besparen
Kanshebbers zijn onder andere ABN AMRO, waarbij je 4 online games moet spelen en €450,- aan kleedgeld kunt winnen en Telfort, waarbij je na 10 minuten gratis kunt bellen. Deze reclames helpen je allemaal op verschillende manieren geld te besparen. Dat is soms wel anders, want er zijn genoeg reclames die beloftes niet nakomen, waarbij het onduidelijk is wat je nou echt krijgt of waarbij de kleine lettertjes de aanbieding verpesten.

Stemmen
De kanshebbers zijn bepaald door een vakjury, maar jij kan bepalen wie de PIRA echt wint. Stem op jouw favoriet en maak kans op je eigen radiospot bij FunX. Heb je bijvoorbeeld je een eigen webwinkeltje? Doe dan mee en wie weet mag je je eigen commercial voor je webshop maken! Stemmen op de PIRA’s kan tot 18 maart via Edgie.nl. Hieronder vind je een lijstje met alle kanshebbers:

Categorie vrije Tijd:
Dopper
ABM AMRO
Zeeman

Categorie geldzaken:
ABN AMRO
InShared
ASN Bank

Categorie gadgets:
Bliep
Telfort
Tele2

PIRAAT:
KFC
Voorschotje.nl